Skip directly to content

Sa saad ennast mitmel erineval moel aidata. Kõige olulisem on mitte olla enda suhtes liiga karm. Ole valmis selleks, et sul on nii häid kui halbu päevi, millele järgneb rohkem häid päevi. Ole valmis selleks, et mitte iga päev ei saa olema positiivne. Kui sa oled stressis, siis pea meeles, et see võib igal hetkel muutuda. Paljud naised on leidnud, et täiendavad raviviisid aitavad leevendada stressi, ärevust ja füüsilisi kõrvaltoimeid.

KUIDAS TÄIENDAVAD RAVID VÕIKSID MIND AIDATA?

Täiendavad ravid võivad aidata toime tulla nii emotsionaalsete kui füüsiliste sümptomitega, mis kaasnevad MRV-ga ja paljud naised kasutavad nende leevendamiseks täiendavaid raviviise. On raske ennustada, mis võiks sind aidata, kuid siin on mõned lähenemised, mis on aidanud teisi naisi ja millest võib ka sinul kasu olla.​​​​​​​

TÄIENDAVAD RAVIVIISID:

 
MÕNED TÄIENDAVATE RAVIVIISIDE TÜÜBID: 
(puudub tõenduspõhisus, konsulteeri alati oma raviarstiga!)
​​​​​​​

 

KUIDAS VALIDA ÕIGET TÄIENDRAVI SPETSIALISTI?

Kui sa oled otsustanud lisada tavameditsiinile mõne täiendava raviviisi või -tegevuse, on oluline leida õige terapeut.

Enamasti on teenusepakkujad orienteeritud kogu elanikkonnale, mitte spetsiaalselt vähipatsiendi eripärasid arvestavad. Kui valitud lisategevused on sinu jaoks uued, võid sa neid korra või paar proovida, et otsustada, kas need sulle sobivad.

Soovitav on kontrollida praktikute tunnistusi ja uurida nende kogemuse ja väljaõppe kohta.

Sa võid küsida soovitusi usaldusväärsetelt sõpradelt või tervishoiutöötajatelt.

light-green
  1. NÕELRAVI​​​​​​​ on väga vana Hiina meditsiini meetod, mis seisneb peente nõelte asetamises teatud kohtadesse sinu kehal. Nõelad ei tekita valu, need jäävad oma kohale 10-30 minutiks, aeg-ajalt neid liigutatakse ja siis eemaldatakse. Nõelravi kasutatakse mitmesuguste valude leevendamiseks, aga ka une ja üldise heaolu parandamiseks.

  2. AROOMITERAAPIA​​​​​​​ on lillede, puuviljade, seemnete, lehtede, juurte ja koore eeterlike õlide kasutamine. Aroomiteraapia olemus on erinevate eeterlike õlide omaduste ärakasutamine tervise heaks.

  3. KUNSTITERAAPIA ​​​​​​​​​​​​​on teatud emotsioonide või füüsilise tunde väljendamine kunsti kaudu. Selle abil on võimalik end „välja elada“ turvalises keskkonnas, kasutades kunstimaterjale enda kasvuks ja arendamiseks. See võib eriti hästi sobida inimestele, kes tunnevad end ebamugavat teise inimese puudutuse suhtes või suhtlusteraapias.

  4. HÜPNOTERAAPIA ​​​​​​​abil on võimalik teatud tunnetele, mõtetele või aistingutele keskendudes saavutada sügava lõdvestuse seisund. Arvatakse, et hüpnoos aitab inimestel kohaneda haigusega ja vähendada depressiooni, ärevust ja stressi.

  5. MASSAAŽ ​​​​​​​Professionaalne ravimassaaž võib stimuleerida vereringet ja aidata lõõgastuda. Massaaž võib leevendada lihaspingeid, ebamugavustunnet, stressi ja ärevust. On erinevaid massaaži liike, nagu näiteks rootsi, süva-, shiatsu ja lümfimassaaž. Terapeut võib tegeleda kogu kehaga või keskenduda teatud kehaosadele, nagu näiteks pea, kael ja õlad. Konsulteeri kindlasti raviarstiga, kui plaanid massaažile minna.

  6. MEDITATSIOON​​​​​​​ on sügava lõdvestuse vorm, milles sa viibid rahus ja eemal igapäevaelust, et rahustada oma meeli ja keha ning lõdvestuda. On olemas mitmeid erinevaid meditatsiooni praktikaid ja need kõik on teadveloleku vormid. Teadvelolek ei ole seotud ühegi usundiga. See tähendab olla teadlik ja kohal igas hetkes. Jooga on liikuv meditatsioon.​​​​​​​

  7. MUUSIKATERAAPIA on oma emotsioonide väljendamine muusika ja helide abil, et kohaneda haiguse ja selle raviga.

  8. REFLEKSOLOOGIA​​​​​​​ tähendab jalgadele ja kätele surve avaldamist ja nende massaaži. Usutakse, et jalgadel on reflektoorsed piirkonnad, mis on ühenduses teiste keha teatud piirkondadega. Selle ravi eesmärgiks on aidata vähihaigetel lõdvestuda ja tõsta tuju.

  9. REIKI​​​​​​​ on väga vana Jaapani tervendav praktika. Selle käigus asetab praktik oma käed kergelt sinu kohale, et koondada ja suunata energiavälju, mis aitaks sind füüsilisel, psühholoogilisel, emotsionaalsel ja vaimsel tasandil. See aitab mõnedel vähihaigetel kohaneda raskete olukordadega ja sügavalt lõdvestuda.

  10. TAI CHI​​​​​​​ Selles väga vanas Hiina praktikas on kombineeritud jooga ja meditatsioon. See seisneb liigutuste seerias, milles kogu keha on pidevas liikumises. Kõik liigutused on aeglased ja sujuvad. See aitab vähendada stressi ja parandada painduvust.

  11. JOOGA​​​​​​​ on rida venitusi ja asendeid koos hingamisega, et parandada organismi hapniku kasutamist ja verevarustust. Joogat on mitut tüüpi, nagu näiteks Hatha ja Astanga. Mõned tugevdavad jõudu ja tasakaalu, samas kui teised on suunatud lõdvestumisele, meditatsioonile ja hingamisele.​​​​​​​